tisdag 1 januari 2008

Bokslut av år '07 - Gott folk

Jag tänkte sätta mig ner och reflektera över mitt liv och vilken riktning det gått i under året 2007.

Jag inledde med en knackig relation med en flicka som höll fram till Maj. Det rådde skilda meningar om vår relation och fick ett adrupt och sorgligt slut med mycket tårar inblandat i. Vid sidan av detta så hade jag en knackig period i skolan med hög frånvaro (den tiden spenderade jag istället med tidigare nämnda människa) och mycket lathet. Under året har jag även fått närmare bekantskap med häktesceller och sjukhusbäddar, vilket kanske inte alltid varit så uppskattade bekantskaper. Jag har fått vara med om ett underbart fotbollsår och börjat träna kampsport igen. Jag har även träffat flertalet nya bekantskaper och skaffat mig fler fiender. Året i helhet får väl ses som ett nederlag då skiten vägde över det positiva. Det jag nämnde först påverkade mig nog mest som person under hela året, jag fick mer klarsynthet på relationer och min kvinnosyn förbättrades radikalt på ett ganska lustigt vis.

Året 2007 bjöd även på en renare Victorie, jag har blivit mer och mer en renlevnadsmänniska där jag dricker alkohol så sällan som möjligt och håller mig undan när vänner väljer att knarka. Det var även året då jag tog tag i min träning på riktigt och har blivit slimmare och starkare, både psykiskt och fysiskt. Jag har fått mer självinsikt och mer självironi under året. Det har onekligen varit ett lärorikt år. Det som inte dödar dig gör dig starkare, sägs det. Jag börjar nog tro att det stämmer. 2007 var även året då Victorie fick ett jobb och började sätta in sig i det fackliga arbetet betydligt mer insiktsfullt och engagerat, och det börjar nog ge resultat.

Jag gjorde några musikala upptäckter i form av Brother Ali, Mos Def, Eire Og, Necro och annat smått och gott. Jag blev även påvisad flertalet gånger om hur cynisk och bitter jag är, har det blivit värre? Jag tror snarare att bitterheten kommer i vissa perioder och cynism skall ej förväxlas med bitterhet. Fast det är väl svårdefinierat i vissa lägen, I guess.

Skulle man göra en plus-och-minuslista över året så skulle väl det kunna se ut som något sånt här kanske:

[+]
- Jag har blivit mer insiktsfull
- Jag har fått en bättre kvinnosyn
- Jag har blivit rakare som person
- Utökat min bekantskapskrets
- Engagerat mig mer fackligt
- Fått jobb, utökat mitt egna kapital
- Fått uppleva motgångar som stärkt mig
- Fått uppleva framgångar som bättrat på min självkänsla
- Blivit en betydligt mer socialare och fått en bättre förståelse för verkligheten
- Träffat en trevlig människa av det motsatta könet som får mig att må bra

[-]
- Fått hjärtat krossat
- Fått uppleva motgångar som nästan sänkt mig
- Fått uppleva det mesta negativa som kan komma ur droger
- Börjat blogga (så alla andra får mitt skit på sig)
- Blivit mer egoistisk
- Fått uppleva mitt essä
- Varit i häktesceller
- Varit jävlig klantig
- Varit i sjukhussängen över en skitgrej


I övrigt utnämnde en kamrat mig till Årets Slampa, Årets ACAB och Årets "jag har dåligt lokalsinne". Jag tror det får avsluta årets bokslut. Nu siktar vi fram mot år 2008, och jag har inte avlagt några seriösa nyårslöften. Mer än att jag ska börja sluta vara klantig, tänka både en och två gånger innan jag agerar och förhoppningsvis lyckas nästla in mig hos en viss flickas hjärta.

Jag hoppas att alla mina nära och kära mår bra och er som jag dessvärre inte träffar så mycket som jag vill (ni vet vilka ni är) önskar jag att jag träffar betydligt mer under det nya året.

Gott nytt år!

Nu försvinner jag in i multituden igen.

Inga kommentarer: