tisdag 15 januari 2008

Dikter på fel sätt

Jag inleder dagens blogginlägg med min playlist som jag har när jag laddar upp inför träningen:

1. D12 - Fight music
2. Necro - No remorse
3. Organism 12 ft. Toffer - Cykla sidleds
4. Eminem - Go to sleep
5. Eminem - Til' I collapse
6. Necro - Suffocated to death by gods shadow
7. Fjärde Världen - Fri...?
8. Jedi Mind Tricks ft Uncommon Valor - A vietnam story
9. Brother Ali - Pay them back
10. Gangstarr - The militia

Om du vill få upp adrenalinet och fightingkänslan så rekommenderar jag dessa till träning.

Nu över till något annat, nämligen mitt liv. Woho. Idag tänkte jag behandla ämnet "Liv efter död" som jag inte tror på. Cynsimen, som är mitt väldigt karaktäristiska drag, med andra ord klarsyntheten säger att det inte existerar. Jag är ateist, således så motsätter jag mig guds existens. Jag tror inte det finns någon som bestämmer allt, jag tror således inte heller att det finns något öde. Man styr sitt eget liv, så är det. Nu styr ju vi i arbetarklassen inte våra liv då, men ni fattar vart jag vill komma i alla fall... Liv efter döden känns abstrakt, jävligt långsökt. Fast det är ju inget man kan lägga fram vetenskapliga bevis för, dessvärre. VIsst, om folk nu mår bättre av att tro på någonting, som jag anser är flummigt, så visst, må så vara. Vissa mår bra av att knarka, vissa tror på gud och vissa tränar för att undankomma vardagen och jag har full förståelse för alla. Alla är olika sätt att slippa ta tag i det själv utan bara flyga iväg, bör dock tilläggas att jag är drogmotståndare, av flera icke-nämnda anledningar.


Jag tänkte att idag ska jag banne mig gå in på bloggen och skriva något smart och långt inlägg om någonting intressant som skulle förändra världen - men sen kom jag på att jag tycker ju att bloggar mest är till för inbördes beundran och inte för att sprida åsikter. Själv bloggar jag för att skriva av mig och ger blanka fan i om ni läser eller inte läser men jag vet att ni läser. Det gör att jag försöker öka kontinuiteten i bloggandet för att ni ska få lära känna mig på djupet, för den underbara (hehe) person jag faktiskt är.

Jag har börjat reflektera lite över folks bild av mig, det är lite småintressant.

I övrigt så har jag spenderat dagen med att läsa Paul Blacks uppdateringar, jag gillar den bloggen skarpt. Gå gärna in och läs vettja.

Jag vet inte riktigt mer vad jag ska bjuda på idag. Att jag har haft så jävla lite tid över den här veckan med jobb, skola och träning i mängder. Igår lade jag tre träningspass, idag kommer jag lägga ett, imorgon bjuds det på två, på torsdag ett och sen funderar jag på om jag ska vila på fredag och träna på lördag och sen bjuds det även på ett träningspass på söndag, eller så vilar jag. Vi får se. Jag är slut i kropp och huvud.

God eftermiddag på er.


1 kommentar:

Anonym sa...

Även hjärnan behöver träning´ spring inte ifrån den!