lördag 26 januari 2008

Hide and seek

Jag är så jävla trött på ensamhället. Individen först och annat dravel. Jag spyr galla över allt skitsnack. Det är inte rätt att folk ska leva med olika förutsättningar, det är inte rätt att vissa ska kunna tjäna cash på andra. Det är inte rätt med ett samhälle fyllt av klassklyftor där vissa kan dricka vin till middag medan andra har en vardag av alkoholism. Det är inte rätt att att de med mest behov (ensamstående morsa med fem ungar, för att konkretisera det) ska få minst lägenhet. Allt ska förhelvete fördelas efter behov. Alla ska ha samma jämlika förusättningar och cash ska inte ha något egentligt värde. Allting ska f ö r d e l a s efter b e h o v. Jag är så jävla sinnessjukt trött på att vara fast i ett skitsamhälle där en minoritet har fördelar medan de får fördelarna på bekostnaden av en majoritet. Det är skadat. Allvarligt skadat. Det är inte rätt att jag ska slava på ett jobb där jag inte ens får in majoriteten av det jag gör, det är inte rätt att jag måste ta studielån när jag ska studera på universitet/högskolenivå och på så sätt bekräfta att jag ska fortsätta vara en lydig arbetare hela tiden för att jag blir dem skuldsatt. Det är fan inte rätt att jag ska vandra ut och in i livet och göra några få jävlar glada på min egen bekostnad. Ni som tycker det är rätt. Samhället är BUFU*! Glöm aldrig det.

*= By us. Fuck you.

Inga kommentarer: