torsdag 3 januari 2008

The jester

Nu är det ca 50 minuter kvar tills bussen mot staden går för träningen. Det är en kall gång till busshållplatsen fylld av snöyran som råder på min hemort, jag hatar det. Snö har jag alltid avskytt, det kommer ingenting positivt ur snö utom möjligtvis möjligheterna att kamofluera sin framgång på ett smidigt sätt om man vill leka finska vinterkriget. Snöbollar, snöänglar och den skiten har aldrig varit särskilt attraherande, som du säkerligen förstår.

Annars har jag legat i lä nu i 2 veckor med träningen som jag drog igång igen igår, det var sjukt kul. Abstinensen som jag fått hade tagit ut sin rätt och det var bland det roligaste jag varit med om på länge, att äntligen få använda all energi, och jag vann även en match när vi sparrades. Idag är det thaiboxning som står på schemat, dags att öva in sparktekniken till det yttersta kanske? Den sjukt jobbiga benträningen som man får av thai:en slipper man väl inte undan idag heller, nåja, jag är inte bitter så det ska nog gå bra. Fast det var lite knackligt i början när man inte haft någon särskild benträning på uppemot 2 år, sedan man lade av med fotbollen - att sedan börja träna ben stenhårt, jag kunde inte gå riktigt 2 dagar efter första genomköraren av benen.

I övrigt så kommer snart Hon tillbaka till stan, det ska bli kul att träffas igen, jag måste medge att jag längtat lite grann. Det blev så adrupt förra gången, vi träffades ute på fest och dagen efter så drog hon iväg. Vi har hållt kontakt över telefon och underbara underbara msn och diverse communitys. Hon ska tydligen ha klippt sig, hoppas hon är nöjd. Jag ska försöka nästla in mig i hennes hjärta dem första dagarna hon är i stan, undrar om det går bra. Äh, spekulationer är för veklingar. Det är bara blunda och köra.

Nu ska jag sysselsätta mig med annat innan det bär iväg.

Vi hörs.

Inga kommentarer: