fredag 25 januari 2008

Du är inte trasig

Jag satt och längtade till en reaggefestival som går av stapeln i Juli häromdagen. Tankade ner plattor från Kapten Röd, Livelihood, Promoe och Ras Cricket och fan vad jag längtar dit. Det är när man är fri när man är på en festival och är allmänt destruktiv. Eller inte, men man flyger ju ifrån vardagen på ett genialt vis i varje fall. Nej, jag pratar inte om cannabis. Jag är drogmotståndare.

I övrigt vill jag ropa ut mina kondoleanser till antifascisen Jan som mördades av fascister i Tjeckien ganska nyligen. Här kan ni se hur mordet gick till, med hjälp utav övervakningskameror. Vila i frid, Jan! Jan förtjänar en eloge för att han försvarade sina vänner och gick till attack mot fascisten som hotade dem.

I övrigt har jag plöjt runt på internet, läst bloggar, slitit mig igenom skoldagar och har ångest inför jobbet som börjar om ca 13-14 timmar. Man önskade att man slapp, fy fan. Vardagen går tydligen inte alltid att fly ifrån.

I övrigt finner jag det intressant hur man numer pratar i termer av socioekonomiska grupperingar eller socialgrupper (1-4) i samhället istället för den enkla frasen Klass. Det finns inte 4 socialgrupper i samhället, det finns 2 samhällsklasser - arbetarklass och överklass. Att försöka göra om det är bara ett naivt försök att rensa ut klassbegreppet ur samhällsdebatten. Jag tar seriöst illa upp när folk försöker förringa mig min klassposition genom att snacka i termer om socialgrupper. Fy fan.

I övrigt gick thaiboxningen igår bra. Jag har beställt mitt första kilo av proteinpulver nu också, nu är det bara börja bygga ut och återhämta sig. Underbart.

Det var dagens korta, jag ska köra någon artikelserie snart. Jag lovar. Nu blir det I am legend som jag helt olagligt laddat ner från internet.

P.s: internet har f. ö. krånglat som fan ikväll, jävla telia. D.s.

Peace!

Inga kommentarer: