lördag 22 december 2007

Allt jag behöver är en kalashnikov

Jag har varit och julhandlat nu på morgonen, lite presentkort på ticet för alla jäklar som vill lämna fosterlandet där ariska vikingar röjde skiten ur världen för asien eller vadfan dem nu vill åka för någonstans. Det är för dem valfritt. När jag kom hem ser jag att jag fått julklapp från koncernen som jag arbetar på, massa godis och lite trisslotter, man tackar. Fast om man gör en enkel matematik så är det väl snarare det minsta jag kan begära, jag har offrat flertalet timmar av mitt liv för att Herr Styrelse ska kunna bo så flott som dem gör. Jag ska ta tillbaka allt någon dag, var så säker. Jag vann för övrigt några hundra på trisslotterna. Gambler som man är. Jag fick en fin plunta av två kamrater i julklapp, det var skäran och hammaren och texten "CCCP" på, man tackar. Den var fin. Fast lite ironiskt med tanke på att mitt alkoholintag är fett begränsat i och med min träning. Jag har blivit förkyld också. Nu ska jag se på Leon och Saving private Ryan.

Jag har redan fått ångest efter 6 tobleronebitar, nu ska jag sluta äta godis igen. Så mycket räckte. Jag försöker vara så mycket renlevnadsmänniska som möjligt, inget knark och så lite alkohol som möjligt. Inget godis och ingen läsk. Nikotin och träning är min drog. Den bästa kombinationen.

Jag förstår mig för övrigt inte på hur kristna människor resonerar, att jesus eller gud faktiskt funnits eller existerar är ju så motsägelsefullt så det inte är sant. Om hans fanns var han bög och om han levde idag skulle han gå främst i Pridefestivalen. Misstolka inte nu, jag är inte homofob. Jag gillar bara att jävlas med kristna människor.

Det var för övrigt jag som knivade tomten.

P.s: Så möttes man av en glad nyhet. Hoppas aset försvinner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För det första så borde väl man vara glad över att överhuvudtaget få något från sitt jobb. Det är inte en självklarhet.

Haha. När du skriver om "renlevnadsmänniska", tänker jag på töntiga nazister, som svammlar om att man ska en god fysisk hälsa så att man är redo för revolutionen.

Jesus har funnits. Det finns det konkreta bevis på, då det finns folk som har sett honom. Precis som med Gustav Vasa med mera. Men det förstås. Det finns alltid de som måste förneka allting. Precis som du gör. Dock är det väl ingen nyhet att kommunisterna är emot religioner.

Victorie sa...

Man jobbar för att man måste ha pengar, man måste ha pengar för att överleva. Självklart är jag glad för att jag kan överleva, men knappast så att jag vill behöva ha pengar för att överleva, jag vill slippa sälja mig själv till någon annan. Jag vet inte hur det med dig, du kanske tycker om att sälja dig? :)

Ang. Renlevnadsmänniska: http://sv.wikipedia.org/wiki/Straight_Edge

Så du har alltså träffat folk som sett Jesus? 2000 år efter hans existens. Men om vi tittar bort från din religiösa tro så kan vi ju ta de s. k. "bevisen" och analysera.
Jesus vad blond och blåögd - Hur många känner du i mellanöstern som är det?

Nästa gång du vill kommentera min blogg är du välkommen att komma med argument och inte groteskt illa illustrerade påhopp om min politiska övertygelse.

Idiot.