fredag 28 december 2007

I like giants

Min dag börjades klockan halv nio i morse när jag kravlade mig upp ur sängen för att käka två mackor till frukost med två glas mjölk. Vid tjugo i tio så begav jag mig mot arbetsplatsen, jag började vid klockan tio. Jag arbetade nio timmar och kom hem runt 20:00, en härlig fredag. Jovisst...Idag har jag stött på både regelrätta idioter och ganska schysst folk. Nu är det 12 timmars arbete kvar, sen är det nyårsfirande. Jag längtar, tills helgen är över alltså. Jag hatar fan att jobba, jag tror seriöst på att majoriteten faktiskt inte vill arbeta, man arbetar för att man måste. I alla fall jag. Jag har varit riktigt nära på att säga upp mig X-antal gånger, och då jobbar jag inte i så ofantliga mängder heller. Man får väl se det som schyssta extrapengar i fickan, vilket gör att jag förmodligen kan resa runt lite mer nu i vår- och sommartider. Det ska bli skönt. Jag ska hälsa på lite vänner i Jönköping och Kristianstad hade jag tänkt mig, hur trevligt som helst. Men det hade varit skönt att vara ledig, det hade det. Som fan.

Jag såg nyss på Det brinner i Missisippi, jag gillar KKK. Större humor går fan inte att hitta. Inavlade bönder i spöken laban-dräkter. Det är skitkul. På riktigt. Undrar hur kaxiga dem hade vart om man träffat på dem idag, hade varit väldigt intressant. En rolig tanke att leka med.

Aldrig igen.

Inga kommentarer: