måndag 17 december 2007

What if?

Jag kom nyss innanför dörren, tidigare än beräknat och det första jag gjorde var att slänga in snabbmatsrätt från Findus in i micron, det blir lax idag, för att jag snart ska ge mig av igen. Träningen kallar. Det ska bli skönt, jag älskar att träna. Jag kommer skriva mer om träningens betydelse senare, men nu tänkte jag ägna några sekunder åt den människan som förgyllt mina kvällar i någon vecka nu. Tack kära du, ditt jävla skämt.

Första gången jag såg någon av hennes Videobloggar så var jag av uppfattningen att det hela var en sjukt bra parodi på en stereotyp som man föreställer sig överklassens snorungar är, men tacka gud, jag hade fel! Människan existerar alltså på riktigt och är inte bara från de finare områderna kring Stockholm utan även medlem i MUF! Kan det bli bättre? Mitt favoritinlägg i hennes blogg är självfallet denna godbiten om hur kvinnor ska vara, det är toppen! Skulle nu Blondinbella drastiskt avlida eller blir nedsparkad och spottad på så skulle jag, och varför inte citera Blondinbella, "Vara så glad för det!".

En rolig parantes i kampanjvideon är att kampanjen heter Work Is King. Är det bara jag som ser humorn i det hela? Här har vi ett gäng flickor och pojkar från de finare områden i Stockholm varav en livnär sig genom att "jobba" med bloggskrivandet utöver skolarbetet samtidigt som hon friskt propagerar om hur underbart det är att jobba. Haha, man tackar. Sätt dig i en kassa i några timmar så ska vi se hur mycket King det är. Ditt äckliga jävla miffo.

Inga kommentarer: