söndag 16 december 2007

Ditt kvarter

Jag har nu gett mig in i bloggsfären för 100:e gången(?). Det har på något sätt alltid slutat med att jag gett upp skiten, det har varit olika projekt. Ömsom personliga, ömsom projekt med vänner och kamrater. Det har på något sätt aldrig varit min grej. Nu har dock abstinensen sugit tag i mig och jag behöver väl ett tidsfördriv, antar jag.

En dröm
Jag hade f. ö. en dröm inatt, den var faktiskt fin. Riktigt fin. Jag drömde först om en festivalsommar som gick åt helvete, men sen kom en av dem vackraste drömmarna jag haft på länge. Jag och ett ex hade en vacker stund tillsammans. Det var underbart. Jag ångrar att jag vaknade, för det var verkligen jättefint. I några minuter därigen gick jag på att jag skulle sakna henne, men naa, inte som flickvän - men som vän dock. Exet är verkligen en fin människa, det är synd att saker gick åt de håll det gick åt och det blev som det blev. Det här är väl inget lyrcistiskt mästerverk precis, men jag tror att den lilla läsarskara jag har uppskattar det eller något.

Nu sitter jag och lyssnar på Säkert! - Ditt kvarter och försöker få mig gå och hänga tvätt och plugga lite, då jag ändå har tagit ledigt från jobbet den här helgen. Men jag är väl lat, I guess. Det är intressant hur saker och ting utvecklar sig utifrån grundtanken man haft, det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Förväntningar är överskattade.

Jag skriver av mig när jag känner för det, vi hörs.

Inga kommentarer: