måndag 17 december 2007

Where is my mind?

Vänsterjabb, högerkrok. Dubbelvänster, cross. Höger upercut, vänsterkrok. Vänster kroppsslag, vänsterkrok. Högerupercut, vänster kroppsslag. Andningen kontrolleras i takt med slagen som träffar handskarna som den andra har på sig. Svettpärlor droppar ner och ljudet från alla runt omkring uteblir. Sparring. Motståndaren bevakas, varje steg och rörelse ser man i ögonvrån. Slagen matas mot dig, du försöker hålla upp garden och täcka sårbara delar av kroppen. Vänster upercut, höger lowkick. Du kontrar. Försöker hålla behärskningen, letar efter luckor, där kom den. Vänsterjabb, motståndaren börja blöda näsblod. Du känner adrenalinet som rusar och du letar luckor, vänster kroppsslag följt av en högercross, perfekt på näsan igen. Kontringen kommer, du försöker duka ur slagen och kontra, men misslyckas. Du blöder från näsa och mun. Du går in i clinch och knäar mot revben och fyller på med kroppsslag. Ni särar på varandra och det hela tar en ny början. Vänsterkrok följt av högercross följt av högerupercut. Träningen avslutas med 400 situps, du känner hur magmusklerna växer. Du känner hur det värker i armar efter slagen. Endorfinerna gör dig glad. Du mår bra. Livet är underbart.

Jag kom nyss hem från bussresan efter träningen och ska snart proppa i mig 4-5 knäckebröd följt av 2-3 glas mjölk, utöver de 2 bananer och 50 cl vatten (efter träning) som jag tryckte i mig i väntan på bussen. Dessvärre så är det inte Prison Break ikväll, då serien har juluppehåll så jag får väl hitta något annat att göra under tiden, läsa tidningen kanske. Annars visar dom säkert något skit på tv som faktiskt går att slänga ett öga på. Idag har varit en halvbra dag. Jag blir mer och mer besviken på folk i min omgivning och är inte i en bra period at the moment. Träningsdosen ökas förmodligen således, som en naturlig grej. Och på Torsdag är det utgång, första gången sedan September. Nu kommer vi in på det här med självdestruktiva behov, så som till exempel alkoholförtäring. Det kan bli intressant hur den kvällen utvecklar sig! Dessvärre är jag dock inte känd för grabben med speciellt höga förväntningar längre, jag får se hur det blir helt enkelt. Förväntningar anser jag fortfarande vara grymt överskattade.

Sen är det den här jävla julen och den här jävla julstressen, den dödar mig. Jag blir så jävla trött på all jävla konsumtionshets. Det är fan det enda vi gör! Producerar och konsumerar! Fan, tröttnar folk aldrig? Nästa julafton blir det inget julfirande. Absolut inte. Det enda positiva med julen är all mat. Nu låter jag väl otroligt tråkig och banal och borde väl egentligen lägga fram en lång argumentation om varför jag ser på det så cyniskt. Men vafan, jag är realistisk. Vad handlar julen om? Hmm..låt mig se, Konsumtion, Konsumtion, Konsumtion. Prickade jag rätt? Ja, jag tror det. Sen finns det alltid undantag där folk säger att det minsann handlar om att umgås med familjen. Javisst. för Dig kanske - men själva idén med julen är att man ska konsumera de varor man nyligen producerade.

Förhoppningsvis kommer en gammal vän ifrån en helt annan del av landet på besök så fort hon gjort sin tenta, nu efter julen. Det ska bli jävligt trevligt att träffas igen, hon är tveklöst en av de bättre människorna jag har fått äran att lära känna. Förhoppningsvis så kommer en annan kär människa på besök lite efter Nyår också, hon reser också från en annan del av landet och det ska bli jävligt jävligt roligt att träffa henne!

Nu känns det som om jag har skrivit av mig för ikväll, vi hörs. Peace.

2 kommentarer:

Josefine sa...

äh. julklappar är roligt. att det sedan går till överdrift är det som är hemskt. det finns folk som tar lån för att köpa dyrare julklappar än de har råd med. det är helt sjukt.

Victorie sa...

Julklappar är överskattade och helt onödiga. Kontentan av det jag skrev är ju just det här med att Jul, Påsk och vilken högtid du nu vill placera in handlar om samma sak: Konsumtion. Det är konsumtionshets för att kapitalägarna ska få in mer profit till fickan av vi som producerar (och konsumerar) varorna.