söndag 30 december 2007

Ballad of the dead

En vän kom fram till att jag var emo för några timmar sen. Han motiverade detta med mina musikval. Utöver hiphopen är det affektskrivna låtar som jag lyssnar till, och han har nog rätt. Det är fuckt up. Fast självfallet kommer jag förneka alla kopplingar till emomultituden och förkasta den.

Jag har inte rakat mig på någon vecka nu och börjar se ut som Karl Marx, får bli dags för en rakning snart, hehe. Annars tröttnar jag mer och mer på omvärlden, jag är inte förbannad på den - bara trött. Trött på köphetsen, reklampelare och utrymmet som man bara får tillgång till om man har stålarna, annars är det olagligt att visa upp sig på gatorna - såvida du inte kan betala för det. Det är jag som brukar gatorna, det är jag som har rätt till dem och ingen kan någonsin ta ifrån mig rätten att vistas på dem, aldrig.

Jag tycker det är lite kul när folk pekar och viskar om extremister när man snackar om kommunismen, därför vill jag tipsa på Andrea Dorias eminenta inlägg om borgarnas senaste propagandavapen. Och jag är trött på Anna-Lena Lodenious, och jag är trött på alla som ska försöka analysera "ultravänstern" och först pekar ut dem som finniga medelklasstonåringar som spenderar 24/7 med att släppa lös minkar (djurrätt, fy fan), slå ner nassar, kasta sönder Centerpartiets lokaler och annan skit. Och sen helt plötsligt skiftar det, och då är det arbetarungar som gör detta, men då handlar det om för få förebilder - man borde nog producera fler big brother-Lindor eller fler kristna freaks som kastar krukor i huvudet på folk (se: Carola) eller varför inte lite snygga blåblodiga idioter som klappar negrer på huvudet i Guccikostymer. Det är ju vardagshjältar för random arbetare. Det är dem som gör våra liv värda att leva, eller?

Porrdebatten är för övrigt ganska intressant, hur folk som förespråkar porr tänker. Själv är jag lite kluven i porrdebatten. Jag är självklart mot alla former av sexistiska förtryck som målar upp idealbilder och makthierarkier mellan man/kvinna - men samtidigt är jag väl medveten om att det är inte själva porrindustrin man måste stoppa, man måste organisera de arbetare som säljer sig, som på alla andra marknader, inom porrindustrin fackligt, annars går det käpprätt åt helvete. De skall kunna ha samma trygghet som oss andra som arbetar. Men att folk tjänar pengar på människor, är det verkligen något nytt? Något subventionerande som får hela världen att falla i häpnad? Det är väl knappast någon slump att vi har lagliga bordeller - människor ses inte som människor i en kapitalism, vi ses som statistik och varor. Grejen med skitsamhället är ju att allt och alla ses som just varor. Alla och allt går att sälja, och ägarna tvekar inte en sekund på att tjäna lite extra klöver. Liberaler förespråkar ofta porrindustrin med argumentet "individens fria val" och ditt och datt. Jonathan Lindborg, centerpartist och f. d. Sverigedemokrat, är en av dessa. En vän till mig har suttit i debatt med denne och tipsat mig om hans blogg och även skickat vad Lindborg skrivit till honom, till mig. Det var en ganska intresant läsning. Lindborgs syn på kvinnor är väldigt intressant - men samtidigt inte. Han är påverkad som alla andra av idealen som skapas. Det kan ju bli intressant när finniga tonåringar växer upp och fattar att tjejer inte gillar när man smiskar dem på röven medan man stoppa in kuken i analen på dem och drar dem stenhårt i håret och avslutar med att sperma dem i ansiktet. Det är inte något som tjejer genrellt sätt uppskattar, har jag fel får gärna mina kvinnliga läsare rätta mig. Sex idag handlar om makt, ingenting annat. Det är den bild som visas utåt i samhället - är det då konstigt att sex handlar om makt då? Nej, självklart inte!
Jag har en vän som sa att det var "så nice att spruta en tjej i ansiktet", varpå jag frågar "Varför?" och han svarar med "Man känner så jävla mycket makt då". Jag ryggade inte ens, det är ju inget nytt. Sen finns det vissa sexuella inriktningar som syftar på just makt som huvudmålet inom den sexuella akten - men det är en helt annan fråga. Den bilden som dagens storindustrier visar utåt är ju just att tjejer TYCKER OM att bli utnyttjade, slagna, strypta, spermade i ansiktet i sängkammaren. När jag har fört det här resonomanget så har jag ofta fått folk som börjar diskutera Mina sexuella erfarenheter och Hur jag är i sängen och flyttar fokus från den relevanta diskussionen till en ny fråga; Huruvidare jag är tråkig i sängen eller inte. Jag ska bara göra en sak klar för er som ens tänkt tanken att börja ta diskussionen om huruvida jag är "tråkig" i sängen eller inte; Nej, det är jag inte. Jag försäkrar mig om att mina sexuella partners är på samma nivå som jag och att allting vi gör gemensamt i sängkammaren är okej med båda. Jag knullar på en jämlik nivå. Så, nu har vi den saken utrönt. Antisexistiskt sex är inte massa guider där killar inte får göra ditt och datt och tjejer inte får göra si och så, det är när sexet är på bådas villkor.

Jag har valt att inte hålla bloggen så himla politiskt, då bloggen högst personlig och handlar om mitt liv i helhet och inte ett politiskt propagandavapen för att pracka på någon mina åsikter. Men jag gör lite undantag då och då och försöker på mig lite analyser ur mitt perspektiv, idag (se: inatt) är en sådan dag (se: natt).

Och jag hade tänkt att fortsätta den här bloggposten om vilka jag hämtar mycket inspiration ifrån och imponeras utav; nämligen Black Panthers, men jag raderade ut det för jag helt enkelt inte orka sitta och propagera mer.

Snart ska jag sova. Imorgon är det nyår. I have a bad feeling. Vi får se hur det går. Cya.

Inga kommentarer: