lördag 29 december 2007

Back again

Ni som känner mig har förmodligen kommit underfund med att jag gillar kultur i stora mängder, varesig det är i litteratur, film, konst eller andra verk. I like it. Allot. Jag försöker även uttrycka mig litterärt ibland, här är något jag skrev ihop inatt. Självfallet kommer Josefine förmodligen såga det, då Josefine är jävligt grym på sådant här. Men jag blev nöjd. Så är det.

Ni kanske undrar varför jag har helt osammanhängande rubrik som inte alls passar ihop med texten i varje inlägg jag skriver. Om ni är uppmärksamma som fattar ni snart vart rubrikerna kommer ifrån, alla ledtrådar finns här omkring på bloggen.

slutna ögon och döva öron
någon skriker, börja hör dom
faktumet sviker logiken
vinnaren förlorar och förloraren sviker
vänner blir bekanta och fadar bort
med svettiga händer försöker man säga nått
men allt som hörs är ekot av tystnaden
surrealismen är faktum och jag önskar att du lyssnade
drömmar kan bana av vägen och hjärtan kan lättas
vi kan rädda världen och döda hjältar
med en stor klump i halsen,
med en tid kvar till sista andetaget,
dansar jag sista dansen,
och försöker bryta jantelagen

Inga kommentarer: