söndag 16 december 2007

Kollektivtrafiken

Ibland har man sådana dagar som allting går åt helvete. Småsaker irriterar. Till exempel att missa bussar som kommer 2 minuter innan tidtabellen - Jag hatar sånt. Jag stressade upp, halvsprang hem för att hämta det jag glömde, sen halvsprang jag upp och vips så åker bussen förbi min hållplats, kan man bli mer irriterad? Det verkar ju vara början på A perfect day...

I övrigt så hatar jag egentligen kollektivtrafiken, det är dyrt och bussar går inte lika ofta som dem borde. Jag menar, det skulle kunna gå att göra kollektivtrafiken gratis för oss resenärer som brukar buss och tåg ofta. Hade man höjt förmögenhetsskatten med några kronor så hade biffen varit fixad, men nähepp. Nu får man lägga ut dyra pengar på att ta sig från och till skola och från och till jobbet, som det är i mitt fall, och det är pissigt. Riktigt pissigt. Jag hatar förresten när bussar är överfulla så man skulle kunna kräkas för att man sitter och trängs, jag tycker inte om jättetighta folkmassor har jag kommit på. Nej, inte alls. Och idag blir det stressigt, hemma runt 16-tiden och sedan käka någon snabbmatsrätt ifrån Findus (ska nog ta kött idag) och sen in till träningen och sen är jag hemma vid 23-tiden. Snacka om att jag hade uppskattat gratis kollektivtrafiken äckligt mycket.

"Sicket vackert liv vi lever, Sicket vackert liv vi lever"

Det är väl det här man kallar glamour? Haha...

Inga kommentarer: